10 komentāri
  1. Kopš esmu mamma un ciemos nākošie draugi un radi par savu svētu pienākumu uzskata katru reizi nest sev līdzi kādu mantu (par spīti mūsu, abu vecāku lūgumiem, aicinājumiem, mājieniem, utt., to nedarīt, jo lietu jau sen ir par daudz), esmu kļuvusi arī par daždien karojošu minimālisti..bet kārtība, protams, ir atkal līdz nākamajam rotaļbrīdim..un atkal varam sākt no sākuma.. Tā nu domāju, ka man krietni stingrāk būtu jāpiestrādā pie mantu rotācijas..grāmatu rotācija notiek kaut kā dabiskāk (ik pa laikam parādās kādas pāris mīļgrāmatas un pārējās nešķiet interesantas).. Cenšos, lai katrai mantai vai to veidam būtu noteikta vieta mājās, kur tā atpūšas pēc rotaļāšanās..
    ..Par sevis atcerēšanos ikdienas plūdumā..jā, tas ir krietni svarīgāk un nopietnāk nekā šķiet līdz brīdim, kamēr visa ir par daudz..(tāpēc, kamēr nobriest apstākļi manai šujmašīnai, sev adu jaku no Noro..)
    P.S. Man Tev jautājums, vai foršos Ottobre šujamžurnālus pasūti i-netā viņu mājaslapā? jeb kā labāk un ērtāk pie tiem tikt?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man no Tevis būtu jāiemācās, kā tā taktiski potenciālajiem ciemiņiem darīt zināmu, ka nav nekas jādāvina. Un tā mēs apaugam ar mantām. Tad vēl kāda laba sirds izdomā iedot veselu maisu ar tā saucamajiem "hand-me-downs", ar domu, ka mums no tā visa kaut kas varētu noderēt. Uhh...
      Adīšana sev ir kaut kas burvīgi terapetisks:) Un ja nu vēl no Noro, tad vispār pasaka!
      Ottobres žurnālus es pasūtīju no viņu mājaslapas. Tur ir vairāki varianti - var pasūtīt tikai bērnu žurnālus, var arī kombinēt ar žurnāliem pieaugušajiem. Re kur pati mājaslapa:
      http://www.ottobredesign.com/subscription/index.php?lang=en

      Dzēst
  2. es ar par minimālismu. kad piedzima Marita, pirmā, vienīgā, lolotā. tad nu pirkām un lutinājām. līdz sapratu ka tik daduz mantas tik bardaku taisa un bērns ar nemaz tā nespēlējas ar visu. (laikam asinīs kompensēt savu bērnības minimālismu :D) tagad ka otrs vēl klāt, pietam puika. mantas aug kā sēnes pēc lietus. draugi jau pieraduši. pirms nāk uz jubilejām jau zvana ko vajag, ja nē tad dāvanu karte. jo sāku šķirot nežēlīgi mantas. draugiem neļauju vairs viss pēc kārtas stiept un dāvināt. vairs nelaboju saplēstās - viens ceļš - ārā. daļu vedu pie muteres uz dārzu, ko smulšu kastē nozaudēt. bet tik un tā tās mantas tiiiiiik daudz, ka pat nestādos priekšā kur viņas rodas :D
    es kārtoju un revidēju sīčiem mantas vismaz reizi nedēļā. mēģinu daļu nolikt nost. lai nav viss uzreiz. lai sagarlaikojas drusku pēc vecām, un parādās azarts atkal ar tiem spēlēties.
    nu tā kaut kā cīnos ar bērnistabu :D
    kleita feina, izskatās ka tieši tādā katariešu gaumē :))) man ļoti patīk tas neierasti savādais stils. pēdējos gados ar divu bērnu pieaugumu kaut kā neraksturīgi sev esmu ieslīdējusi iekdienišķajā klišejiskā tipā. vasara priekšā, veicis man top ar iespēju rokdarboties. gribu atkal sev kādus interesantus stiliņus paveidot :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, jā, tieši desmitniekā par to bērnības minimālisma kompensēšanu ar mantu pārpilnību. Man arī bija tāds periods ar vecāko meitu, bet tagad jau esmu kļuvusi nedaudz gudrāka:) Man gan ir problēmas ar mantu izmešanu - nu tā pa tiešo...
      Nu un par ģērbšanās stilu - manu patreizējo stilu varētu droši pieskaitīt pie steidzīgo mammu stila ar visu no tā izrietošajām sekām:)

      Dzēst
  3. Es regulāri izšķiroju visu - saplīsušo, sabojāto un nelabojamo - izmetu, bet to, ko meita kādu laiku nav aiztikusi - nolieku pieliekamajā. Līdz nākamajai šķirošanai, kad nolieku atkal ko citu, bet iepriekš noslēpto - izvelku un tad ir lielie prieki un brīnumi, jo Lotei laikam liekas, ka tās ir jaunas mantas :))
    Tikai pēc tādas kārtošanas, man liekas, ka tas minimālisms tur valda tikai līdz nākamajam rītam ,kad saimniece pamostas un atkal uztaisa bardaku arī no mazskaitlīga mantu satura :D
    Atceros, kā vienreiz man fizioterapeite teica, ka bērnam līdz 2 gadu vecumam nevajag vairāk par 3 dažāda tipa rotaļlietām (piem. grāmata, puzle, mīkstais zvērs) dienā. ha haha... lai vai kā gribētos, neticu, ka tas ir iespējams... Turklāt - bērns atrod rotaļlietas visās iespējamās vietās un lietās!!!!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nosmējos par to superminimālismu tās fizioterapeites interpretācijā:) Var jau būt, ka teorija tas tā arī būtu, bet nu man nekādi nesanāktu izklaidēt savējo tikai ar 3 dažāda tipa rotaļlietām:)

      Dzēst
    2. nja... turklāt mīkstie zvēri viņas izpratnē vispār ir bezjēdzīgi, jo neattīsta neko. Nepiekritu toreiz, jo jau tad - 7,8 mēnešu vecumā Lote jau bučojās ar mīkstajiem (tātad attīsta mīlestību :D) un vēlāk - kad sāka auklēt, pamperot, čučēt likt, uz poda likt. tas tak ir pierādījums, ka tādi mīkstie zvēreļi attīsta gan kaut ko! :)

      Dzēst
  4. Man tava kleita ļoti patīk! Gluži kā Madara teica - kā katariešu gaumē! :)

    Par mantām runājot - kā reiz vakar, kamēr meita dārziņā, izšķiroju viņas istabā sakrājušos sīkumus. Tie sīkumi krājas, krājas, līdz uznāk diena, kad manī ir nulle sentimenta (bet tā diena ir īpaši jāgaida ;)) un es izbliežu ārā visu, kas man neliekas saglabāšanas vērts. Autoritatīvs stils :)

    AtbildētDzēst
  5. jauka skrienamā kleita, tieši tavam steidzīgās mammas stilam.

    Par mantā runājot - nez kur viņas aug un rodas. Bet ar laiku to ir daudz vairāk kā nepieciešams. Pie tam maniem bērniem jau ir mantas no kurām viņas ir izaugušas, tās sarunāju ar draudzeni, viņa paņems uz savu darbiņu. Citas atdodu citiem maziem draugu bērniem. Tas kas saplīsis, vai kā citādi bojāts, vai kāda daļa sen kā nav - metu laukā. Bet to es parasti daru, ka meitas nav mājās. Viss cits liekais, ar ko maz spēlējās ir salikts zemās kastēs uz riteņiem un pastums zem gultas. Kastes gan tiek izmantotas, kad spēlē autiņus, vai pēdējais topā bija bobsleja sacensības. Būs laikam pavasara tīrīšanas ietvaros jāpieķeras atkal mantu kastēm.

    AtbildētDzēst
  6. man arī patīk kleita, sevišķi, ka nepieguļ pie paša ķermeņa un padusēm, vasaras karstumā šādi var vieglāk 'paelpot'.

    mums lasāmās grāmatas ir vienā plauktā un to ir daudz, tās vispār nekādi nerotēju, jo meitenēm patīk katrai savākt pa 10 grāmatām un tad stundām 'studēt' (ar un bez manis, tēta). Bet ir augstāks plaukts ar mācībgrāmatām, kur ir uzlīmes, uzdevumi, tos mēs pildām kopā un meitenēm nav ļauts ņemt. Pārsvarā mācāmies tad, kad meitenes velk mani pie tā plaukta vai kad aizliegums neiztikt aizbēg nezināmā virzienā (jo uzkāpjot uz galda, grāmatas ir dabūjamas).
    spēļu mantas rotējam kā visas citas māmiņas, pareiz tagad jau neslēpju tās, meitenes zina, ka zem galda ir kastes, kurās ir spēlītes, ja izdomā vilkt mantas laukā, tad tikai ar norunu, ka pašas visu saliks atpakaļ pēc izspēlēšanās tajā pašā dienā.
    Vienīgi, ka mantu rotāciju pakārtoju tā brīža interesēm - ja patīk pogāt, siet lentes, tad tāda tipa spēlītes izvelku, ja plānoju mācīt konkrētas krāsas, tad attiecīgi paskatos, ko šim nolūkam izmantot...

    un visam lielākā svētība ir mamma, kas ir parūpējusies par sevi pašu. man šī māka nenāca viegli, ņēmos klupdama krisdama, bet kādā mirklī atradu vidusceļu... ko novēlu arī Tev no visas sirds!

    AtbildētDzēst